tirsdag 1. september 2015

Opprettelsen av denne bloggen.



HEISANN!

I forbindelse med at jeg deltar som student på studiet "Anvendelse av ny teknologi i læringsarbeid" ble jeg i dag utfordret på å opprette en blogg for å dele mine erfaringer og kunnskaper underveis i studiet.

Den første oppgaven jeg fikk var å opprettet denne bloggen, og dessuten skrive litt om hvilke opplevelser jeg har hatt i forbindelse med opprettelsen av bloggen.

Jeg har prøvd meg litt som blogger tidligere. Den gangen forsøkte jeg å lage en "fagblogg" som mine daværende elever skulle kunne benytte som en støtte i sitt læringsarbeid. Den bloggen jeg dengang opprettet delte jeg kun med elevene i den klassen jeg da underviste i. Bloggen fikk svært få besøk og ble etterhvert bare tilgjengelig for meg alene, og til slutt "glemt."



Når jeg skulle opprette denne bloggen må jeg innrømme at jeg, på bakgrunn av mine tidligere erfaringer som relativt mislykket blogger, fikk litt småvondt, men tenkte ganske snart; pytt-pytt, det skader vel ikke noen at jeg nok en gang dummer meg ut  som blogger.

Selve opprettelsen gikk greit idet jeg kunne benytte tidligere profil på blogger.com Det første jeg måtte bestemme meg for var å hvilket navn jeg skulle gi bloggen min.  Dernest måtte jeg velge hvilken adresse bloggen skulle ha. Når jeg hadde bestemt meg for navn og adresse valgte jeg utseende på bloggen. Så valgte jeg denne gangen å gjøre bloggen tilgjengelig  for alle og enhver. Til slutt var det bare å fylle med mitt første innhold, puste litt og trykke Publiser.

.... og da er jeg i gang.




 

3 kommentarer:

  1. Hei. Da er vi igang . Likte måten du hadde laget blogglista. Kopierer den, men hva er navnet ditt. Det er helt fraværende på siden her. Burde ha husket det....

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på at navnet mitt burde kunne sees på bloggen min.

      Slett
  2. Jeg vet ikke riktig hvorfor, men jeg ble ikke overrasket av hva du har gjort på bloggen - dette synes jeg lover godt og venter spent på fortsettelsen :-)

    SvarSlett